ЈАГОДИНА- Градско веће у Јагодини донело је 19. марта закључак о упућивању на плаћено одсуство запослене у управама града Јагодина, предузећима и установама чији је град оснивач на три месеца. Они су упућени на плаћено одсуство због смањења обима рада код послодавца, као и због здравствен- превентивних разлога у циљу сузбијања епидемије цовид-19, стоји у закључку.
-Запослени остварују право на зараду од 100 одсто просечне зараде запосленог у предходних 12 месеци, с тим да не може бити мања од минималне зараде, тако што се најмање 60 одсто зараде исплаћује у месецу за предходни месец, а остатак до пуног износа зараде исплаћује се запосленом најкасније од јуна до новембра 2021. године, наводи се у закључку.
Више хиљада Јагодинаца остало је без посла почетком априла, јер је послодавцима забрањено да раде када је реч о угоститељским објектима и осталим делатностима где је смањен рад због прекида уговора или смањења испорука. Њима нико није понудио 60 одсто, али ни чувене пакете помоћи у храни и дезинфекционим средствима Центра за социјални рад у Јагодини, тако да су запослени у јавном сектору у Јагодини поново привилеговани у односу на остатак заједнице која носи на својим леђима сваку кризу у друштву. Нека од јавних предузећа нису прихватила закључак Градског већа, јер раде у пуном капацитету, чак и више него пре 19. марта на пословима заштите од корона вируса. Са друге стране у јавном сектору у Јагодини има око 400 запослених више него што је законом предвиђено, што додатно оптерећује локални буџет.
Градоначелник и командант Штаба за ванредне ситуације у Јагодини Ратко Стевановић изјавио је да зараде запослених нису смањење и да то није тачна информација која се појавила у јавности.
У саопштењу Министарства за рад стоји:
Послодавци, који своје запослене, с обзиром на тренутну ванредну ситуацију у Србији, изазвану вирусом ЦОВИД-19, упуте на плаћено одсуство дуже од 45 радних дана треба да доставе Министарству за рад електронским путем Одлуку надлежног органа послодавца потписану од овлашћеног лица или Захтев послодавца са потписом законског заступника.
Захтев о потреби упућивања запослених на плаћено одсуство треба да садржи назив и седиште послодавца, матични број и ПИБ, укупан број запослених, број запослених који се упућују на плаћено одсуство, кратке разлоге и околности које су довеле до смањеног обима посла, односно до прекида рада и потребе за упућивањем запослених на плаћено одсуство дужем од 45 радних дана, наводи се у саопштењу.
Такође треба да наведу за који месец су исплаћене последње зараде, електронску адресу на коју Министарство послодавцу треба да достави скенирано Решење, као и број телефона контакт особе код послодавца задужене за припрему документације.
Те податке је потребно послати на мејл кабинет@минрзс.гов.рс.
Из министарства напомињу да није потребно наводити број радних дана на који се запослени упућују на плаћено одсуство јер се Решење о давању сагласности за упућивање запослених на плаћено одсуство дуже од 45 радних дана издаје само за период док је на снази Одлука о проглашењу ванредног стања.
Извор: Централмедија